Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Tą sałatkę to zrobiłam, po tym jak jadłam podobną w restauracji i później w domu próbowałam odtworzyć ten przepis, ponieważ bardzo mi posmakowała. Nazwałam sałatkę pozytywną, ponieważ zawiera w składzie wiele kolorowych warzyw i kojarzy mi się z urlopem w górach, na którym ją jadłam 🙂 znaczy się podobną, bo ta moja tutaj to jest tylko odtworzona po omacku, na podstawie tego co zapamiętałam 😉

Robiłam ją na nas dwoje, chociaż wyszło jej tak dużo, że spokojnie napiszę tutaj, że można liczyć ją na cztery osoby.

Tak wygladała przed dodaniem sosu i kurczaka:

Zdjęcie5849

 

A tak jaj już podałam całe danie na stół:Zdjęcie5851

Co potrzebujemy:

proporcje na cztery osoby 

1 pierś z kurczaka podwójna (jak pojedyncze, to dwie w takim razie)

przyprawa złocista do kurczaka

2 jajka

sól, pieprz

średnia sałata lodowa

1 papryka czerwona

2 pomidory

1 puszka kukurydzy

2 małe op. oliwek- woreczki (potrzebujemy 140g oliwek)

2 ząbki czosnku

1 jogurt grecki (400 ml)

olej, oliwa do smażenia

1. Najpierw musimy przygotować sobie mięso, to zajmie nam najwięcej czasu w przygotowaniu całej sałatki. Pierś z kurczaka kroimy na kawałki wielkości kęsa lub w kostkę taką jak mięso do gulaszu. Posypujemy całe pokrojone mięso przyprawą do kurczaka i odstawiamy na pół godziny do lodówki. W tym czasie przygotowujemy sobie jajko do smażenia mięsa, rozbijamy do głębokiego talerza, dodajemy odrobinę soli i rozkłócamy.

2. W czasie kiedy mięso jest w lodówce i przechodzi przyprawą, przygotowujemy sobie warzywa do sałatki. Wszystkie warzywa myjemy: paprykę, pomidory, sałatę lodową. Kukurydzę i oliwki odcedzamy, czosnek obieramy. Następnie paprykę i pomidory kroimy w drobną kostkę. Sałatę rwiemy na kawałki. Z sałatą to musimy zobaczyć ile jej wyjdzie porwanej już, żeby nie było za dużo, także może być, że nie zużyjemy całej na raz. Oliwki kroimy w plasterki najpierw, potem szatkujemy całość na drobno.

3. Po ok. pół godziny wyciągamy mięso z lodówki. Nastawiamy patelnię na gazie, kiedy olej już się rozgrzeje układamy kawałki mięsa zamoczone wcześniej w jajku. Smażymy z obu stron chwilę na rozgrzanym oleju/oliwie.

4. W międzyczasie możemy przygotować sos. Obrany czosnek przeciskamy przez praskę, jogurt wlewamy do naczynia, w którym będzie nam łatwo mieszać. Dodajemy czosnek, dokładnie mieszamy całość, możemy posolić trochę do smaku, ale nie za dużo, ponieważ w sałatce będą oliwki, które są słone.

5. Po usmażeniu mięsa przygotowujemy cztery głębokie talerze. Na każdy z talerzy rozdzielamy nasze warzywa. Najpierw układamy sałatę. Potem dodajemy pomidory, paprykę, kukurydzę i oliwki. Polewamy całość obficie sosem jogurtowo-czosnkowym.

6. Teraz możemy albo wymieszać całość na talerzu i dodać na wierzch kawałki kurczaka, albo zostawić tak polane sosem warzywa i na sos na górę poukładać kawałki mięsa.

7. Sałatkę można jeść samą, jest bardzo sycąca, albo też jako danie obiadowe, dogotowując do niej np. ryż. Z tym, że to nie może być ryz typu parboiled, tylko taki co by się kleił, bo wtedy nie uda nam się uformować takich kopczyków z niego.

*8. Żeby uformować taką babkę z ryżu, wystarczy tylko wziąć małą filiżankę dowolnego kształtu, posmarować jej brzegi i dno niewielką ilością oleju, nałożyć ryż do filiżanki, lekko ubijając go łyżką, następnie wyłożyć na talerz, obracając dnem do góry.

9*. Jeśli chodzi o proporcje warzyw to można je dowolnie zmniejszać lub zwiększać, czy też dodać inne wg uznania. Ten przepis nie jest twardą ramą, jest zupełnie elastyczny, zależny od inwencji twórczej kucharza :).

Bon Appetit! 😀